Språkförbistringar

Idag har varit en bra dag på jobbet. Det går faktiskt bättre och bättre på den fronten, mina kollegor är otroligt schyssta som frågar emellanåt hur det går och om de kan hjälpa till med något. Hände en jävligt pinsam grej idag också, när jag satt i ett tolksamtal med en patient. Jag kan ju inte alla förorter här i Stockholm och fick svaret "Fittja" på frågan jag ställde. Jag kopplade inte det till förorten, utan trodde hon kallade mig för "fitta". Jag fick fråga vad hon menade flera gånger innan tolken förtydligade "VÅRDCENTRALEN I FITTJA". Det hjälpte inte direkt att tolken pratade med nån slags mumbo-jumbo-bob-marley-reggae-dialekt heller. Dessutom fick nog den här tolken ett ganska sopigt första intryck av mig, då jag sa "vaaaa" när han presenterade sig med sitt namn. Jo, jag heter så, upprepade han. JEEEZ vilka språkförbistringar.

I helgen ska jag jobba, men jag börjar 13.30 på lördag, så på fredag kommer Martin och Hanna hit, det blir kul!! Detta är vad vi ska göra:









(Martin och Hanna har sagt att dom har en examenspresent till mig. Jag tror jag får en ponny.)

Gnite!
/Matilda

Kommentarer
Postat av: Annica

Haha, jag håller tummarna för att den där stackars kraken får någon som du som tar hand om den.

2009-07-01 @ 22:52:17
Postat av: Frida

det var ju otur att du redan hunnit skrika DIN MORSA ÄR EN FITTA, innan tolken hann förklara. men men, det är misstag man gör. i natt drömde jag om din morsa btw, hon bodde i en lägenhet och hade 2 elefanter. de kostade bara 1000 kronor på stadium och då ingick 2 cardigans. det var ett bra pris tyckte barbro och köpte 2.

2009-07-02 @ 07:37:54
Postat av: elin

Jag tror du har lite för stora förväntningar på examenspresent. Men det är i alla fall en väldigt liten ponny på bilden, den kanske får plats i Juniors bur.

2009-07-08 @ 20:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0