Plantsättarblues

Inlägget skrevs torsdag 21/4

Idag var tanken att jag skulle kliva upp kl halvåtta och under dagen sätta 20 kassetter med plant. Varje kassett innehåller drygt 65 plantor. Den här planen iaf, sket sig redan från start, jag vaknade kl 11 av att farsan ringde. Sammanfattningsvis har jag planterat 14 kassetter. Dessutom har jag tappat bort 2 st nånstans på hygget... Jag hittar dom verkligen inte för jag var så smart att jag bara ställde ner dom på backen, dom syns ju för fan inte då.



Det är fin utsikt från min nuvarande arbetsplats.

Någonting positivt är att jag för första gången under mina år som plantsättare tyckte att det faktiskt var ganska kul (eller helt okej iaf) att plantera! Vanligtvis brukar första dagen i skogen sluta med att jag skiter i allt, slänger iväg alla plantor, svär och åker hem och grinar.

Efter en riktig arbetarmiddag med stuvade makaroner och falukorv så åkte jag ner till sjön. Jag filmade lite, men jag fattar inte hur man lägger upp den här. Nån som kan? Jag har lyckats få upp filmen på youtube om det underlättar.





//Mat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0