Inte för sista gången

Ikväll har jag tränat mitt favoritpass tillsammans med Sanna på IKSU, för sista gången, för nu går mitt medlemskap ut och det är ingen ide att förnya då det ändå är flyttdags snart. Det känns lite sorgligt nu när allt börjar bli "för sista gången"... Imorrn ska vi ut på campus och öla... För sista gången!! =( Meeeen, det känns ju ändå obeskrivligt skönt att slippa plugga och att få en inkomst.

Såååå, nu tänkte jag att vi kan fokusera lite på min examen! Mamma, pappa och alla ni andra som tycker att man förtjänar en liten gåva när man är färdigutbildad - hör av er! Jag har en mastodont lista på förslag. Sen tänkte jag även, i sommar, anordna en storslagen fest för att hylla mig själv. Även där är alla välkommen att ge presenter, lovorda och hålla tal om hur fantastisk jag faktiskt är.




Apropå gåvor; en av de första patienterna jag träffade gav mig en liten ängel (med läskigt ansikte) den dagen hon skulle få åka hem, från avdelningen jag praktiserade på då. Man får inte ta emot gåvor av patienter, vilket är ganska rimligt utan vidare förklaring. En liten ängel till en nervig sjuksköterskestudent känns dock väldans oskyldigt. Den fästs som en brosch btw!




Nu ska här planeras inför flytt. Nån som vill köpa en retro-soffa, köksbord med tillhörande stolar, dansmatta till ps2 eller ett tv-bord? Ring mig!!

/Matilda


Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag skulle jättegärna köpa presenter och hylla dig med storslagna tal och fester!



Hade det inte varit lättare att publicera listan direkt i bloggen istället? =)

2009-05-14 @ 21:22:41
Postat av: Fri

va, vill inte jonas att du ska ta med retrosoffan?

2009-05-14 @ 21:59:40
Postat av: Matilda

Skulle jättegärna?! Meeen? Det låter nu som om du inte planerar att göra det!!!

2009-05-14 @ 23:19:06
Postat av: Fri

vad är den stora bollen på bilden för nåt?

2009-05-15 @ 10:00:40
Postat av: Mat

Det är bordslampan FADO från ikea =)

2009-05-15 @ 11:11:34
Postat av: Fri

haha ok. förstår inte riktigt perspektiven i bilden. du står framför bordet, men din arm är bakom lampan som står på bordet. dessutom är bordet jättelågt och din arm borde inte kunna vara bakom lampan om du inte är typ 60 cm lång. förvirrande bild.

2009-05-15 @ 14:00:31
Postat av: Hanna

Ge mig listan! Jag har dömycket pengar! Jag har köpt en ponny, men är osäker på hur man tar hand om den...

2009-05-15 @ 20:47:35
Postat av: Mat

Hahahhaha

först på min lista är en chevrolet silverado! men jag kan tänka mig att ta hand om ponnin så länge om inte du känner dig kvalificerad!

2009-05-16 @ 00:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0